Provridning: Barrier Creep xx

Igår morse så åkte jag och pappa ner till Sundby för att provrida ett 9-årigt sto. Maja som hon kallas, är ett mörkbrunt (nästan svart) fullblodssto på ca 160cm. Det första jag tänkte på när vi klev in i stallet var att hon faktiskt var lite reserverad i början. Jag fick i alla fall göra iordning henne och hon var verkligen supertrevlig, jag hittade lite ställen att klia på och då blev hon mindre reserverad mot mig.
Ägaren tyckte att vi skulle rida ut en sväng och sen avsluta på banan, så sagt och gjort. Lite spöken såg hon allt, men det var ingenting jag egentligen reflekterade över ens. Vi red i alla fall en kort sväng ute och gick sedan till grannens ridbana där ägaren ställde upp ett hinder åt mig. Maja behövde några språng i kroppen innan hon började hoppa bra, men när jag tröck av henne ordentligt och fick upp lite tryck i galoppen hoppade hon riktigt fint.
Lätt och fin i munnen, lagom på och med lagom vilja. Lite ostadig i formen och lite för dålig styrka, men överlag en superfin häst. Jag ska bara ta lite betänketid nu (även om jag är ganska säker på att jag vill ha henne), och efter att vi varit in med Pammy igen så ska vi bestämma oss.

Detta är i alla fall Barrier Creep xx "Maja" :d

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0