Det här med bett..

Jag behöver hjälp. Jag funderar på att ta ut en hästtandläkare då Pammy har börjat knäppa av i nacken väldigt mycket oavsett hur mjuk och avslappnad jag försöker vara i mina armar och händer.
Hon söker inget riktigt stöd alternativt ligger på som fan, och det har hon gjort några dagar på raken nu. Förvisso så har vi alla bra och dåliga dagar, men en dålig månad, skulle inte tro det. Därför börjar jag undra om hon kanske kan behöva kollas ordentligt i munnen igen, hon kändes heltokig i vintras och blev mycket bättre efter ett tandläkarbesök.
Jag funderar även på att köpa fler bett att variera mellan. Jag rider ju på två- & tredelat, rakt, jaktkandar och hackamore. Vad skulle ni rekommendera för en häst som är otroligt känslig men som slutat söka stöd och istället knäpper av eller blir stark? Jag vill inte behöva betsla upp - det räcker med jaktkandaret och hackamoret när det kommer till skarpa bett.
Vad tror ni om att testa novabett? Och kanske ett rakt äppelbett? Åh är så kluven, hoppas jag har någon duktig och gullig läsare som kan hjälpa mig lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0