Täckesfunderingar

Nu när vi tar hem Maja så kommer jag ju ha två hästar, vilket betyder att mina täcken inte kommer räcka till. Jag har i dagsläget detta i täckesväg.
• 400g vintertäcke + hals
• 100g regntäcke
• 300g innetäcke
• Fleecetäcke
• Bomullstäcke.
Jag har även ett 200g regntäcke någonstans som tyvärr är trasigt. Dvs, jag behöver leta fram det, tvätta det och laga det igen, då det är lagom tjockt för stunden.
 
• Pammy går just nu med 100g regntäcket på dagarna och bomullstäcket på nätterna, vilket är alldeles lagom. I värsta fall skulle jag kunna ha kvar innetäcket under, men jag är inte orolig då hon inte är speciellt frusen av sig. Och skulle det visa sig att hon fryser på nätterna får hon helt enkelt stå med dubbla (bomull + fleece) tills jag köpt ett 150-200g till henne också.
• Maja kommer nog få gå med 200g regntäcket på dagarna, är det riktigt kallt ute kan hon få ha fleecetäcket under. På nätterna ska hon få ha ett 150g (det på bilden, ska införskaffas när jag är på Hööks nu i slutet av veckan) i och med att jag helst inte lägger på ett 300g än. Till vintern kommer hon nog få gå med halstäcket, då hon tydligen kan vara lite frusen.

Låter detta som att det blir lagom, nu för stunden? Jag är livrädd att mina flickor ska frysa, men det är ändå ingen idé att lägga på riktigt tjocka täcken än. Vad ska dom då ha när det är riktigt kallt? Och är det någon som har detta täcket, och i så fall, är kvalitén bra, ligger det bra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0