Personligt

Jag är livrädd inför imorgon. Jag ska tillbaka till BUP, denna gången ska även pappa följa med och godkänna att jag ska sättas på medicin. Jag trodde aldrig att det skulle bli så allvarligt att jag skulle bli satt på medicin under dom 4 åren som jag hittills har brottats med ångest och självskadande. 4 år är väldigt mycket om man bara är 15 år gammal. Att bli satt på ångestdämpande och insomningstabletter när man är 15 år är helt sjukt. När ska folk lära sig att respektera varandra och sluta vara så himla elaka?
Ord kan skära lika djupt som vilket rakblad som helst, om inte ännu djupare. När ska folk lära sig det? Jag har självskadat i 4 år nu tack vare att folk alltid har sagt elaka saker och haft någonting emot mig. I 5 år var jag stark och härdade ut, sen brast det och jag började (dvs, hela min skolgång har varit ett helvete). Varför reagerar inte folk tidigare, innan det är för sent?
Jag kommer nog aldrig förstå det - varför folk hetsar varandra till att må dåligt. Själv gör jag allt jag kan för att försöka vara positiv, hålla huvudet högt och få andra att må bra. Att andra mår bra är en större prioritering än att jag mår bra, för jag kommer nog aldrig kunna friskförklaras. Då ser jag hellre till att folk som inte har brutits ned allt för mycket får en chans att komma tillbaka till toppen av välmående.
Den här bilden fick mig att reagera - just för att det är så himla sant. Och framför allt; när ska folk själva inse att mobbning leder till ångest, depressioner, självskador och till slut självmord?

Kommentarer
Postat av: Mika

<3

2012-10-16 @ 18:35:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0