Pammy 10/10

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om min häst idag, jag vet bara att idag är en sån dag när jag är villig att bara lägga av och aldrig komma tillbaka till ridningen och hästarna.

Jag tänkte att vi skulle jobba lite ledarskap från marken, lite trick så att hon skulle få tänka lite och stimuleras på det sättet. Det tyckte ju inte fröken, som har så löjligt mycket energi för stunden att det inte ens är roligt. Hon börjar bli rent ut sagt farlig, och jag är inte den som mesar med min häst och låter henne ta över.
När jag bad henne att backa så slog det helt plötsligt slint i skallen på henne, hon skulle absolut inte sammarbeta. Det hela slutade med att hon skulle dominera genom att slå med frambenen, ställa sig på två ben och springa runt mig och kasta med huvudet.
Hade jag gett mig där hade hon säkert fortsatt dominera och förlorat all respekt för människor, så istället så fortsatte jag be henne att backa, för att sedan be henne att påbörja en bugning. Där har vi inte kommit så långt och nu har vi inte gjort det på länge, men helt godkänt ändå. Promenerade runt i paddocken lite, hon fick absolut inte gå in i mig utan hon skulle respektera mitt privata space.

Ååååh idag ville jag bara sluta med hästar, menmen, alla måste vi ha riktigt dåliga dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0