Dödssynder inom ridningen

Såg att Sara Carlsson gjort detta, och nu även Tussie så varför inte? Har lite ont om idéer så detta blir ju fantastiskt.
 
- Ovårdade manar, svansar osv. Personligen får jag panik om manen är lite lång, ojämn eller bara allmänt ful. Just nu har jag ingen sax i stallet, vilket faktiskt ger mig lite ångest då mina hästar _ska_ vara välvårdade och fina att se på. Manen ska vara jämn och ganska kort och svansen ska vara vältrimmad (och just nu lite kortare för att slippa leriga och fula toppar), annars sätter jag mig inte på hästen. Även lurviga öron (detta gäller inte kallblod eller smååååå ponnyer utan hästar utav sportmodell) och ben ger mig rysningar. Det ser så ovårdat ut :(

- Att rida med utsläppt hår. Det är inte ens bekvämt, varför gör ni det? Själv rider jag helst av allt med en bulle i håret, jag tycker det stör absolut minst. Att rida med utsläppt hår blir bara så jobbigt, håret hamnar gärna i ansiktet och stör fokusen.
 
- Att rida i ridskor utan chaps. Förlåt, men jag tycker det ser hemskt ut. Själv har jag inga chaps för stunden, därför rider jag inte ens i mina skor, fastän dom är fodrade för vintern. Dom åker fram när jag har införskaffat nya chaps helt enkelt. Jag tycker det är väldigt fult, man tappar ofta stödet i skänkeln och det är ju inte skönt om man råkar klämma sig i stiglädrena.
 
- Hjälptyglar som används fel. Själv rider jag helst utan hjälptyglar alls, då jag är himla rädd att jag ska använda dessa fel. Visst kan det vara himla bra hjälpmedel, men om man inte kan känna när ryggen kommer upp och bakbenen in, utan bara rider runt med en krökt hals så skall dessa inte användas. Då ska man ta hjälp av en duktig tränare.


Förresten kompisar, ni var himla dåliga på att ge mig tips på vad jag kan skriva om! Outfits kommer att komma upp efterhand och rundvandring i stallet ska fixas i veckan, men vad vill ni mer läsa om?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0