Kan man rida på hackamore

Så kan man banne mig rida i grimma också! Sätter jätteofta på mina tyglar med snabbknäppen på grimman när jag bara ska skritta ut eller så, och nu blev det lite ont om tid för Pammy.
Dock ville jag verkligen att hon skulle få röra på sig, så vi red runt i kanske 10-15 minuter i grimma på ridbanan. Världens finaste bebis, hon släppte igenom så jävla fint. Lagom stöd i handen, bakkärran hängde inte alldeles för långt efter och hon är bara helt perfekt. Nu ska vi ju eventuellt lägga ut annons på henne, så om någon letar sällskaps/promenadhäst har jag världens bästa här.

Maja tänkte jag trimma i ridhuset, men då kom fröken bitter till stallet och skulle hoppa, så jaha, det blev inget av det. Istället red jag gb-rundan, red en stund på ridbanan för att hon skulle få springa av sig och skrittade sen av runt ridhuset. Hon ville jättegärna galoppera både i galoppbacken och på travbanan, men det fick hon inte och då satte hon upp lite attityd. Stannade, studsade på stället och slog med huvudet, haha söt. Värre än så blir det absolut inte.
Imorgon stannar jag hemma från skolan då min hals svullnat upp som aldrig förr, jag är himla täppt i näsan osv (haha man är typ inte ens välkommen i skolan då lärare säger åt en att åka hem och grejer om man är minsta sjuk), så ska väl försöka trimma lite i ridhuset så gott det går. Kanske lägger ut lite bommar då det ändå inte är någon i stallet dagtid då det är jobb och skolor som gäller.
Men ja, vi får se vad min kropp tillåter helt enkelt. På lördag blir det i alla fall premiärhoppning, då följer Gabbie och hennes pojkvän med och fotar och slavar. Efter det börjar jag hoppa för Magnus på onsdagar, känns skönt att få hjälp och tips :)

Åh gud vad jag saknar min lilla Celine, någon som vet vart hon finns i dagsläget? C-ponny född 2001, okänd stam och väldigt.. Egen. Så himla personlig och fin.

Kommentarer
Postat av: Sara

Brukar också ta att rida i grimma, haha. Skit smart det där med tyglarna ju, jag brukar bara ta ett grimskaft hehe

2012-11-14 @ 22:10:10
URL: http://fjuarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0