Hoppträning

Hoppade för Magnus idag, i början blev det lite kaos då Emmas nya ponny skickade av henne - två gånger. Andra gången såg det inte ett dugg kul ut, så nu ska hon tydligen in till sjukhuset för att se så att inget gått sönder, usch..

I alla fall så har Maja skött sig över förväntan, fastän hon inte visat sin bästa sida. Även idag kände hon för att studsa runt och vara otroligt stoig.
Men vi har aldrig varit i ridhuset tillsammans med fler än 1-2 stycken samtidigt, vi har inte hoppat vattenmatta, inte hoppat grind och inte bana. När jag började rida ordentligt så hoppade hon superfint, innan det blev det lite hej kom och hjälp mig.
Jag är ändå riktigt nöjd, och vi (jag och Magnus) kom fram till att det är detta vi ska jobba på - små men tittiga hinder. När det fungerar så kan vi rida på stora hinder utan problem. Hon är så bra för att bara ha stått på Dåntorp i lite mer än två veckor.
Imorgon ska vi ut och skritta när det fortfarande är ljust i och med att jag slutar tidigt, även Pammy ska ut då det inte fanns tid idag. Tyvärr blir det bara skritt på Pammy framöver, testade att trava igår och ja, det kändes ju så himla dåligt.. Åh plutten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0