Åh mysisarna

Har spenderat i stort sett hela dagen i stallet. Imorse hämtade vi hem Maja (efter lite förvirring, åh lilla pappa alltså), vi har behövt köpa mat (müsli och lusern), höpåsar, hinkar. Någon dag snart måste vi åka iväg till Hööks eller Lyckås, det skulle behövas nya bett och en ny sadelgjord då jag är inte överdrivet förtjust i sadelgjordar med resår bara på ena sidan.
Nu är båda hästarna promenerade, Pammys ben är iordninggjorda, båda har blivit pysslade med och pussade på och Maja verkar faktiskt trivas himla bra hittills. Imorgon ska Pammy promeneras (eller skrittas barbacka) som vanligt och jag lär nog jobba lite från marken med Maja. Hon är så himla uppmärksam på mitt kroppsspråk och vad jag gör, lilla tjejen.
Nu väntar några dagar med arbete från marken så att hon får smälta flytten, innan jag börjar rida och träna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0