Nu testar vi igen.

Hej kompisar, kul att ni kikar in osv. Tänkte dra kort vem jag är, vem Panama är, våra mål osv.
Så ah, Michaela heter jag, 15 år från Stockholm. Jag har hela livet varit omgiven utav hästar (det har funnits 5 stall runt mig under hela min uppväxt), morfar fick en "galen galoppör" och mamma hade världens snällaste ridtravare på foder när jag var en liten plutt.
Som 4-åring började jag rida i Stav/Tungelsta på shettisar, där jag red i.. 5-6 år kanske? Efter det började jag rida på Tungelsta Ridklubb fram till och med förra året. Jag red en gång under höstterminen -11 innan vi sa upp mina platser i ridgrupperna. Och varför red jag bara en gång under hösten? Jo, jag kom inte längre i min utveckling på Tungelsta och köpte en egen häst, en då namnlös 6-åring utan utbildning.

Panama då, den namnlösa 6-åringen som nu har hunnit bli 7 år. Hon har fortfarande inget namn i passet - dock har jag inte bråttom med att fixa det då vi inte lär börja tävla förrän om ett år.
Hon är - antagligen - en fullblods/ridponnykorsning från Tyskland på 155 cm. Alltså är hon inte speciellt stor, men för att vara ärlig så når inte jag som ryttare runt större hästar. Vi har hittills startat en LC:1 på 72,22% samt gått nolla på banor upp till och med 90 cm, men vi går långsamt fram, speciellt med tanke på att hon blev diagnotiserad med spatt i maj i år. Nu är hon under igångsättning, vi ska bygga myyyyyyycket muskler och få upp konditionen och styrkan igen, sen får vi se.

Är det någonting specifikt ni vill veta om mig eller min häst så är det bara att kommentera!

Kommentarer
Postat av: william & Louise

fin häst:D

2012-08-29 @ 14:32:52
URL: http://funnyones.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0