Dressyr 29.08.12

Planen var ju att jogga på travslingan men så blev det inte. Började med två varv skritt på travbanan, ett halvt varv trav och ett halvt varv galopp. Eftersom hon låg på så jävla mycket och verkligen hängde i handen hur mycket jag än försökte rida upp henne på baken så gick vi upp till ridbanan. Hon har aldrig någon bjudning på banan så fick ett spö utav Katja, och då jävlar.
Red mycket volter, serpentinbågar och framförallt mycket galopp. Jag fokuserade på att ha henne i ett lagom tempo mellan hand och skänkel, jag vill inte ha 500kg häst i handen så att säga. Men hon jobbade riktigt fint mot slutet, så jag är supernöjd verkligen. Speciellt med tanke på att hon haft 3 dagars vila samt har gått väldigt lite i sommar.
Gammal bild, foto: Tove N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0