Dagens ridpass

Idag vet jag inte vad jag ska säga. Min häst är precis som jag; koncentrationssvårigheter och otroligt dåligt tålamod. Och idag har nog båda två haft en dålig dag, det har i alla fall jag. Och hästar känner ju av sådant, humör och sånt.
Hon har helt enkelt knäppt av i nacken, gått emot skänkeln och bara stretat som fan. Fast hon var relativt duktig i galoppen, hon gick att korta ihop supermycket. Tyvärr så har hon kört upp huvudet och blivit superspänd istället, så vi har en del att jobba på (och jag vet att det kan ha mycket med min hand att göra, men hon är så jävla stark men ändå känslig - ja, ni hör ju själva). Jag funderar dock på om hon eventuellt skulle gå bättre på ett ännu mildare bett, typ ett nova-bett. Hon går just nu på ett ganska smalt, tredelat sötmalmsbett med rörliga ringar. Någon som är duktig på detta och kan hjälpa mig?
Jag varierar mellan sötmalmet, ett vanligt tredelat med rörliga ringar, ett tvådelat med fasta ringar, ett rakt med fasta ringar, ett jaktkandar utan tungfrihet och hackamore. Ibland blir det även grimma + tyglar eller halsring. Hon är vääääldigt stark - men känslig - och har börjat knäppa av i nacken och strunta i mina tygeltag. Så några tips kanske? (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0